Time flies ✈️ - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Milou Rehatta - WaarBenJij.nu Time flies ✈️ - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Milou Rehatta - WaarBenJij.nu

Time flies ✈️

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

08 Maart 2014 | Tanzania, Zanzibar Island

Shkamoo!!

Time flies when you are having fun! Of.. Wanneer je veel werkt en weinig sociaal leven hebt :P Het is alweer een week geleden dat ik een berichtje heb gepost en ook alweer meer dan een week geleden dat ik regenachtig Nederland verliet! Dus weer tijd om jullie te verblijden met een update!

Elke dag tussen half 8 a 8 uur meld ik me op het werk, waar me dagelijkse routine start na een kop thee en een verse fruitsalade. Het dagelijkse ochtend ritueel bestaat uit ontbijt tafels checken, meter standen noteren en invoeren, gasten rekeningen nalopen, bestel bonnen controleren, housekeeping laten weten welke kamers out, stay en of new zijn zodat zij ook aan het werk kunnen, alle inkomsten en uitgaven noteren, kas tellen, reserveringen nalopen en evt regelen van transfers of pick ups en nog een aantal andere taken.

Daarnaast zorgen dat iedereen aan het werk blijft en ben ik verantwoordelijk voor de store.. Hierbij moet ik ervoor zorgen dat alles wat er qua producten binnen komt en/of uitgaat wordt geregistreerd in de stock lijst.. Daarnaast moet ik er dan vervolgens voor zorgen dat als er producten uit de store opraken ze gekocht worden, dat de keuken blijft draaien en het tempo wordt opgevoert tijdens het bereiden van gerechten.. Nu schort het nog aan de werkwijze en de manier van werken. verder hebben ze ook amper gehoord van schoonmaken! Zorgen dat ze alles schoonmaken en ze dus commanderen ( i love it) zet me niet boven aan de favorieten lijst Hahah

Ontbijten, lunchen en dineren in het hotel kan allemaal, niks geen lokaal eten en dus hopelijk geen buikgriepje.. Een Croque monsieur, beef fillet, jumbo prawns of gewoon een chapati ( soort wrap) met beef, kaas en groenten, niks is hier te gek. Maar er is ook een heel leuk tentje waar je dus pizza's pasta's en andere gerechten kunt eten!, genaamd House of Spices. Heerlijk pizza biancatje vooraf met tomaten salsa en een soort van knoflook sausje gevolgd door een pizza. Jam jam, bijna net zo lekker als de pizza's van Da PizZa! :P

Rond een uurtje of 4-5 wanneer het op zn eind loopt taaien we m nog wel eens af, zoals ik nu ook aan het doen ben. Ik zit nu in zanzibar coffee house onder de fan, met een Latte macchiato mijn verhaal te typen! Omringd door toeristen ( vakantie gevoel). Daarnaast gaan we ook wel eens naar een tentje aan de rand vd zee/ haven (mercury's), niet van het tentje maar wel de uitzicht die, die tent heeft is terug te zien op de foto's. Wanneer je de zeelucht ruikt heb je echt t idee dat je op vakantie bent, kom je tot rust, geniet je van het briesje en de ondergaande zon.

Me kamer is super btw.. Lekker klein balkonnetje een twijfelachtig bed met in zn lengte 2 meter 30! Mosquito netje eroverheen en het lijkt net alsof ik aan t kamperen ben :) een open kast in de muur gebouwd en een open kast om andere spullen op te zetten/neer te leggen. Eigen badkamertje aan de andere kant van de woonkamer en een woonkamer met banken, koelkast en tv met twee uur vertraagde uitzendingen gevarieerd van blokken ( Belgische tv) en DWDD :D

Niks niet vervelen, ik vermaak me wel..
Numaar even kletsen met de manager van deze coffee tent om toch nog wat sociale contacten te onderhouden.


Kwaheri xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar Island

Zanzibar

Living the dream!!

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2014

Jina langu ni Milou

08 Maart 2014

Time flies ✈️

01 Maart 2014

Karibu Zanzibar

23 Februari 2014

Nog 4 dagen!!
Milou

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 7692

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 24 November 2014

Zanzibar

Landen bezocht: