Karibu Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Milou Rehatta - WaarBenJij.nu Karibu Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Milou Rehatta - WaarBenJij.nu

Karibu Zanzibar

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

01 Maart 2014 | Tanzania, Zanzibar Island

Jambo!

Achter de wolken schijnt de zon! En zo is het maar net...
Want vanaf het moment dat we waren opgestegen en het regenachtige Nederlandse luchtruim gingen verlaten scheen de zon volop en is vervolgens ook niet meer gestopt met schijnen!!

De vluchten verliepen voorspoedig, genoeg beenruimte, beetje aanspraak hier en daar en een korte wachttijd (overigens ook de langste) van 4 uur op Nairobi. Mijn laatste vlucht voordat ik voet zou zetten op Zanzibar Island werd uitgevoerd door luchtvaartmaatschappij Precision Air. Op zich een prima maatschappij maar als je hun vliegtuigje zag gaat toch de fantasie de vrije loop!!
Bij dit vliegtuig zag je namelijk de propellors zitten. Was het nu niet de kleinste waar ik ooit mee gevlogen had was het zeker wel het meest gebruikte als in vlieguren. Dromend over een eventuele Tarzan die mij wel zal komen redden wanneer het film scenario werkelijkheid werd, riep de piloot (op dat moment ook de reisgids) om dat doordat we voor op schema lagen een extra rondje zouden vliegen langs Mount Kilimanjaro. Wat een geweldig uitzicht was dit zeg, de top van de berg mooi bedekt met sneeuw.

Vanaf dat moment zat ik al vol met positiviteit, als dit al een amazing view had, hoe zou Zanzibar er dan wel niet bij liggen vanuit de lucht gezien. Een Woord: Adembenemend. (Witte stranden en helder blauw water!)
Een ding wist ik zeker: My New Home for the upcoming months :)

xx

• 01 Maart 2014 - 13:56

Roxje:

Lieve Miel

Je avontuur kan beginnen, wordt vast eb zeker een topervaring! Gaaf dat de piloot ff een stukkie omvloog. Je gaat vast nog heel veel mooie dingen zien! Succes met acclimatiseren. Wij zetten hier de polonaise in, ik drink er een of meerdere voor jou hihi. Xxxxx